Articolul 5 – Livrarea si recepționarea
5.1 Reguli generale
Produsele comandate de Cumpărător in conformitate cu prezentele TCV vor fi livrate la adresa indicata de Cumpărător ca fiind adresa de livrare pentru respectiva Comanda („Adresa de livrare”).
DS Tulcea livrează doar pe teritoriul județului Tulcea, în localitățile care aparțin UAT-urilor:
UAT | UAT | UAT | |||
1 | Babadag | 15 | Hamcearca | 29 | Niculițel |
2 | Baia | 16 | Horia | 30 | Nufăru |
3 | Beidaud | 17 | IC Brătianu | 31 | Ostrov |
4 | Beștepe | 18 | Isaccea | 32 | Peceneaga |
5 | Carcaliu | 19 | Izvoarele | 33 | Sarichioi |
6 | Casimcea | 20 | Jijila | 34 | Slava Cercheză |
7 | Ceamurlia de Jos | 21 | Jurilovca | 35 | Smârdan |
8 | Cerna | 22 | Luncavița | 36 | Somova |
9 | Ciucurova | 23 | Măcin | 37 | Stejaru |
10 | Dăieni | 24 | Mahmudia | 38 | Topolog |
11 | Dorobanțu | 25 | Mihai Bravu | 39 | Tulcea |
12 | Frecăței | 26 | Mihail Kogălniceanu | 40 | Turcoaia |
13 | Greci | 27 | Murighiol | 41 | Văcăreni |
14 | Grindu | 28 | Nalbant | 42 | Valea Nucarilor |
Facturile aferente comenzii sunt transmise prin mesajul electronic pentru confirmarea încasării Comenzii la adresa de mesagerie electronica indicata de Cumpărător in momentul înregistrării sale pe Site-ul DS Tulcea sau in format hârtie, împreună cu Comanda.
5.2 Caracteristicile modalităților de livrare
5.2.1 Modalitățile de livrare
Livrarea comenzii către Cumpărător sau destinatarului Comenzii se face de către un distribuitor desemnat de Vânzător. Dovada livrării comenzii se face prin semnătură pe avizul de însoțire de către Cumpărător sau destinatarului Comenzii.
Prin agrearea Termenilor si Condițiilor de Vânzare, Cumpărătorul este de acord si împuternicește transportatorul ca, in cazul in care Cumpărătorul însuși sau destinatarul livrării nu este prezent la adresa indicata pentru livrare, sa remită comanda către oricare dintre persoanele aflate la adresa de livrare.
5.3 Recepția calitativă și cantitativă
5.3.1 Dispoziții generale
Cumpărătorul sau destinatarul Comenzii este rugat sa verifice starea aparenta a produselor in momentul efectuării livrării și să efectueze recepția produselor comandate. Prin efectuarea recepției Cumpărătorul verifică dacă produsele livrate corespund cantitativ și calitativ cu cele din Comandă și din avizul de însoțire a materialelor lemnoase. Conformitatea calității produselor se compară cu specificațiile produselor de la punctul 3.2.
5.3.2. Conformitatea comenzii
În situația în care Cumpărătorul nu are obiecțiuni privind cantitatea și calitatea masei lemnoase livrate, atunci Cumpărătorul sau destinatarul Comenzii semnează avizul de însoțire. Odată însușit prin semnătură, Cumpărătorul nu mai poate emite pretenții în legătură cu comanda livrată.
5.3.3. Neconformitatea comenzii
În situația în care Cumpărătorul are obiecțiuni privind cantitatea și calitatea masei lemnoase livrate, atunci Cumpărătorul sau destinatarul Comenzii nu semnează avizul de însoțire, și menționează pe verso avizului motivele pentru care apreciază comanda ca fiind neconformă, menționând totodată și opțiunea pentru anularea comenzii sau livrarea uneia noi, conforme. Acesta are obligația de a transmite totodată o sesizare pe adresa de email a DS Tulcea, în conformitate cu modelul anexat, în termen de 3 (trei) zile de la data livrării.
Produsele care fac obiectul livrării vor fi returnate către Cumpărător la un punct de descărcare indicat de acesta.
În această situație, Vânzătorul este obligat la realizarea unei investigații cu privire la motivele de neconformitate invocate de Cumpărător și emiterea unui raport ale cărui concluzii trebuie să prezinte dacă Cumpărătorul are sau nu dreptate în legătură cu motivele de neconformitate invocate, raportul realizându-se în 5 (cinci) zile de la data primirii adresei de refuz de la Cumpărător. La realizarea investigației este invitat Cumpărătorul, iar dacă acesta nu se prezintă înseamnă că acceptă concluziile raportului.
Dacă în concluziile raportului se relevă că motivele de neconformitate sunt justificate, atunci DS Tulcea, în funcție de opțiunea Cumpărătorului, fie livrează o nouă comandă conformă, fie anulează comanda și restituie Cumpărătorului integral sumele achitate.
Dacă în concluziile raportului se relevă că motivele de neconformitate nu sunt justificate, atunci DS Tulcea anulează comanda și rambursează Cumpărătorului sumele achitate, mai puțin sumele pentru manipulările și transporturile efectuate pentru livrarea refuzată. Rambursarea sumelor se va face prin virament bancar in contul indicat de Cumpărător in acest sens, in cel mai scurt timp, dar nu mai târziu de 7 (șapte) zile de la data la care Cumpărătorul notificat anularea Comenzii.